14 Mart 2017 Salı

MEYVENİN ZARARLARI

Meyveler vücudumuz için vitamin deposu, sağlıklı yaşam için önerilse de fazla tüketilmesi de bir o kadar zararlıdır. Yediğimiz meyvelere her ne kadar vitamin, mineral ve lif gibi yararlı maddeler içerse de aslında büyük oranda su ve şekerden oluşmaktadırlar. Fazla meyve tüketiminde ise vücudumuza giren şeker oranının artmasından dolayı obezite, insülin direnci gibi hastalıklara neden olmakla birlikte yaşlılığı da hızlandırdığı bilinmektedir. Karaciğer için de büyük tehlike oluşturan meyveler fazla tüketildiğinde karaciğerin yağlanmasına neden olur. Bu ise yüksek kolestrole neden olabilmektedir. Meyveler sağlıklı besinlerdir. Ancak her güzel şeyde olduğu gibi aşırıya kaçmamak önemlidir. Sabah kahvaltıdan önce ve akşam yemeğinin hemen sonrası meyve yememeniz tavsiye edilmektedir. Meyve salatası hazırlarken çikolata sosu gibi soslar dökmekten kaçının bu sizin için daha büyük tehlike oluşturmaktadır. Hazır meyve suları yerine taze sıkılmış şeker ilavesiz olanları tercih etmeliyiz. Siz siz olun her şeyi kararında tüketin her şeyin fazlasından kaçının.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder